Mely városokban nem közlekednek majd autók?

Oslo, Madrid, Csengdu, Hamburg, Koppenhága, Párizs, Athén, London, Mexikóváros, Vancouver, New York.

Mely városokban nem közlekednek majd autók?

Vajon sikerül ezeknek a városoknak kitiltani az autókat? A város melkkora területén nem fognak közlekedni személygépjárművek?

Világszerte dolgoznak azon a várostervezők, hogy a gyalogosok több teret kapjanak a városokban és csökkenjen a CO2 kibocsátás is. Az egyik jó példa Madrid, ahol még 2016 végén Manuela Carmena polgármester bejelentette, hogy a városközpontból kitiltanák a személyautókat.

A Cadena Ser rádióban megerősítette, hogy a Gran Vía főutcán már az ő leköszönése előtt (2019 májusában várható) csak kerékpárok, taxik és buszok közlekedhetnek majd és 2025-re egész Madridból tervezik kitiltani a dízel-autókat.

Madrid természetesen nem az egyetlen ilyen város, olyannyira, hogy most mi is bemutatunk 12 olyan települést, ahol hasonló terveket fontolgatnak – vagy már be is vezettek.

Oslo

A tervek szerint 2019-ig kitiltják az autókat a norvég főváros központjából. 56 km utat alakítanak át bicikli úttá, és nagyon sokat áldoznak a tömegközlekedésre is.

Madrid

A városközpont autómentesítésével „a fenntartható mobilitás” programot követi, melynek célja a napi autóhasználatot 29 százalékról 23 százalékra visszaszorítani.

Azok az autósok, akik nem veszik figyelembe a rendelkezést, legalább 80 eurós büntetést fizetnek majd és a jobban szennyező autók esetében a parkolás is többe kerül.

Csengdu

A kínai városban úgy tervezik meg az új lakóövezetet, hogy 15 perc gyaloglással minden elérhető lesz. Az utak feléről 2020-ra kitiltják az autókat.

Hamburg

A német városban könnyebb lesz nem vezetni. Két évtizeden belül a séta és a biciklizés lesz az uralkodó közlekedési forma. Bizonyos területekre autóval egyáltalán nem lehet majd behajtani.

Koppenhága

Továbbra is a kerékpár lesz a fő közlekedési eszköz. Már ma a lakosság fele a kerékpárt használja a dán fővárosban, itt lakik a legkevesebb autó-tulajdonos, itt van a legtöbb kerékpárút.

Párizs

2016 óta 1997 előtt gyártott autóval hétvégente nem lehet behajtani a városközpontba. Autómentes napokat tartanak, be akarják tiltani a dízel autókat, az elektromos autóknak kerítenek el útpályákat és megduplázzák a bicikliutak hosszát is 2020-ra.

Athén

Szintén a dízelautók betiltására készül 2025-ig bezárólag. A fő cél pedig az autók teljes kitiltása a légszennyezettség miatt.

London

A brit fővárosban is büntetik és 2020-ig teljesen be is tiltják a dízelautókat.

Brüsszel

Az egyik legnagyobb autómentes területtel büszkélkedhet Európában. A tömegközlekedést propagálják 2002 óta és van egy teljesen autómentes nap szeptemberben.

Mexikóváros

A mexikói metropolisz mintegy 2 millió autót tervez kitiltani a városközpontból. Egyelőre (2016 óta) rendszám alapján rotálják az autók behajtását minden héten két napon és havonta két szombaton. Olyan magas a légszennyezettség, hogy ezt minél előbb ki kell terjeszteni.

Vancouver

A kanadai város a tömegközlekedés használatának bátorítását választotta. 2015 óta a lakosság az esetek felében vagy a közösségi közlekedést vagy a gyaloglást vagy a biciklizést választja az autó helyett. Az autómentes mozgalmak régóta tárt kapukat döngetnek itt.

New York

A világváros lépésről-lépésre próbálja csökkenteni az autóforgalmat. Növelik a gyalogosok, a biciklizők, a földalattik és a buszok arányát. A legnépszerűbb terek csak gyalogosan látogathatók.

 

Forrás: Városok, ahonnan hamarosan kitiltják az autókat - Zöldhullám

A fénykép forrása: Eger fenntartható város mobilitási terve - Mobilissimus

Hasonló bejegyzések

Szeptember 16-22 között zajlik az Európai Mobilitási Hét

Szeptember 16-22 között zajlik az Európai Mobilitási Hé...

Rekordszámú település jelentkezett az idei mobilitási héthez. Számos program közül lehet válogatni az érdeklődőknek és az utazási kedvezményeknek is érdemes utánajárni.

Közösségi kerékpár és személygépkocsi után jön a robogó is

Közösségi kerékpár és személygépkocsi után jön a robogó...

A Blinkee.city elektromos robogókkal az első budapesti közösségi robogó-megosztórendszer.

Szeged, avagy a magyar Amszerdam

Szeged, avagy a magyar Amszerdam

A kerékpáros infrastruktúra fejlettségének köszönheti Szeged ezt az elnevezést. Az elmúlt húsz évben 5-ről 17 százalékra nőtt a kerékpárral közlekedők aránya az alföldi városban.

Mely városokban nem közlekednek majd autók?

Mely városokban nem közlekednek majd autók?

Oslo, Madrid, Csengdu, Hamburg, Koppenhága, Párizs, Athén, London, Mexikóváros, Vancouver, New York.

Több vagy kevesebb? Érkeznek-e az import dízelautók?

Több vagy kevesebb? Érkeznek-e az import dízelautók?

Egyes hírek szerint eláraszthatják a magyar utakat a német használt dízelautók, más hírforrások szerint pedig nem kell ettől tartani. Milyen tapasztalatai vannak a JóAutók.hu-nak?

Városi közlekedés CO2 kibocsátásának csökkentése

Városi közlekedés CO2 kibocsátásának csökkentése

Nemzetközi Közlekedési Fórum (ITF: International Transport Forum - OECD) közlekedési dekarbonizációs kutatási projektjéhez kapcsolódó kb. 20 perc alatt kitölthető kérdőív még elérhető.

Egyre sikeresebb az Európai Mobilitási Hét

Egyre sikeresebb az Európai Mobilitási Hét

2017-ben már kétszáznál is több hazai önkormányzat csatlakozott a közlekedés-környezetvédelmi szemléletformáló kampányhoz. Szeptember 16-22 között zajlott le az Európai Mobilitási Hét & Autómentes Nap

Metrópótló kerékpárok

Metrópótló kerékpárok

Már 1 hónapja van lehetőség igénybe venni az M3-as metró vonalán a metrópótló kerékpárokat. A Magyar Kerékpárosklub számos hasznos javaslatot állított össze.

Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása

Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása

Az Etele térig történő meghosszabbítás kivitelezését 13 hónap alatt tervezik megvalósítani.

13 új gyűjtőállomás a MOL Bubi közbringarendszerben

13 új gyűjtőállomás a MOL Bubi közbringarendszerben

Próbáltad már? Kétéves a fővárosi MOL Bubi. 2016 őszén már összesen 112 gyűjtőállomás és 1270 kerékpár várja a MOL Bubizni vágyókat.

A tömegközlekedés szerepe az áramtermelésben

A tömegközlekedés szerepe az áramtermelésben

A beérkező metrószerelvények fékezési energiáját hasznosítja az a kísérleti berendezés, amelyet a napokban helyeztek üzembe a bécsi U2-es metróvonal Hardeggasse megállójában.

GyőrBike rendszer - az első év tapasztalatai

GyőrBike rendszer - az első év tapasztalatai

A Smart City rendezvénysorozat 9. előadása keretében 2016. szeptember 20-án a győri közösségi kerékpár kölcsönző rendszer első éves üzemeltetési tapasztalatairól volt szó.

Kreatív pályázat 2016. június 30-ig

Kreatív pályázat 2016. június 30-ig

Az Európai Mobilitási Héthez kapcsolódik a kötöttpályás közlekedési módokat népszerűsítő egyéni, családi és csoportos kreatív pályázat 2016-ban.

Kerékpárosbarát szemléletformálás konferencia

Kerékpárosbarát szemléletformálás konferencia

2016. március 4-én 10-14 óra között zajlott le a a kerékpáros szemléletformálást szolgáló intézkedésekről, a kerékpáros fejlesztésekről és azok szakmai hátteréről tartott konferencia

Kerékpárosbarát Település és Munkahely pályázat

Kerékpárosbarát Település és Munkahely pályázat

2016. április 2-ig lehet még beadni a pályázatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által idén tizedik alkalommal meghirdetett Kerékpárosbarát Település vagy Kerékpárosbarát Munkahely címre.